Έργα

Οι στόχοι των τριών έργων που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Προγράμματος “Χρηστή Διακυβέρνηση, Θεσμοί, Διαφάνεια” του ΧΜ ΕΟΧ 2012-2021 είναι:

Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΚΕΠ (ΓΓΔΔ):

Στόχος του έργου είναι η οργανωτική αναβάθμιση και ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), μέσω της ανάπτυξης ψηφιακών υπηρεσιών και της βελτίωσης των διαδικασιών, προκειμένου να προσφέρεται πιο γρήγορη, ευέλικτη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση στους πολίτες. Οι δράσεις περιλαμβάνουν την εφαρμογή ηλεκτρονικής υπογραφής, τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος (e-KEP) και την ενίσχυση των υποδομών των ΚΕΠ, με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης και της προσβασιμότητας των δημοσίων υπηρεσιών.

Επιτεύγματα:
  • Ψηφιοποίηση και ενιαία λειτουργία: Δημιουργία ενός ενοποιημένου ψηφιακού συστήματος με άλλα συστήματα του δημοσίου που ενισχύει τη λειτουργία των ΚΕΠ σε όλη την Ελλάδα.
  • Απλοποίηση διαδικασιών: Με τον ανασχεδιασμό 200+ δημόσιων διαδικασιών, μειώθηκε η γραφειοκρατία.
  • Ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων των υπαλλήλων των ΚΕΠ: Εκπαίδευση και συμμετοχή σε κοινότητα πρακτικής και υποστήριξης χρηστών για την ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα.
Αποτελέσματα:
  • 1.3 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές που αφορούν χιλιάδες υποθέσεις των πολιτών εξυπηρετήθηκαν μέσω του νέου συστήματος (αρχές 2024)​
  • 1074  ΚΕΠ συνδέθηκαν με το νέο σύστημα, επιτρέποντας άμεση και διαφανή εξυπηρέτηση πολιτών​.
  • 2.573 συμμετοχές σε εκπαιδευτικά webinars και 19 συμμετοχικά εργαστήρια, διασφαλίζουν την εξοικείωση των υπαλλήλων με το σύστημα e-KEP​
  • Εξοικείωση των υπαλλήλων με 200 ανασχεδιασμένες διαδικασίες λόγω της διαλειτουργίας του συστήματος με άλλα συστήματα του Δημοσίου.

Ενίσχυση του Στρατηγικού Σχεδίου Ακεραιότητας (ΕΑΔ):

Το έργο στοχεύει στην ενίσχυση του εθνικού πλαισίου για την ακεραιότητα, τη διαφάνεια και τη λογοδοσία στη δημόσια διοίκηση. Στοχεύει στην υιοθέτηση και εφαρμογή ενιαίων μέτρων για την καταπολέμηση της διαφθοράς, την ενίσχυση της διαφάνειας και την προώθηση της υπευθυνότητας στους δημόσιους θεσμούς. Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ) αναλαμβάνει δράσεις για τη βελτίωση του πλαισίου ανάκτησης περιουσιακών στοιχείων και την πρόληψη φαινομένων διαφθοράς στην ελληνική δημόσια ζωή.

Επιτεύγματα:
  • Ανάπτυξη Πλαισίου Διαχείρισης Σύγκρουσης Συμφερόντων: Δημιουργία κατευθυντήριων γραμμών, εργαλείων και θεσμικών προτάσεων για τη διαχείριση περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων στη δημόσια διοίκηση με βάσει την ανάλυση και προσαρμογή διεθνών πρακτικών (ΟΟΣΑ)
  • Εκπαίδευση Δημόσιων Λειτουργών: Παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της ακεραιότητας και της διαφάνειας στον δημόσιο τομέα.
  • Συνεργασία με τον ΟΟΣΑ: Υιοθέτηση διεθνών βέλτιστων πρακτικών μέσω συνεργασίας με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
Αποτελέσματα:
  • 170 συμμετέχοντες ευαισθητοποιήθηκαν στη συμβολή του έργου στη διαχείριση σύγκρουσης συμφερόντων σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ
  • Ανάπτυξη διαδικτυακών εκπαιδευτικών εργαλείων για θέματα διαφάνειας, προσβάσιμα σε δημόσιους λειτουργούς.
  • 2 αποστολές μελέτης με τον ΟΟΣΑ για την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών στη διαφάνεια και 3 μελέτες με ανάλυση και θεσμικές προτάσεις

Μείωση της Κακοδιοίκησης της Δημόσιας Διοίκησης (ΣτΠ):

Ο στόχος αυτού του έργου είναι να ενισχυθεί η λειτουργία του Συνηγόρου του Πολίτη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κακοδιοίκηση στον δημόσιο τομέα. Το έργο στοχεύει στην ενίσχυση των δυνατοτήτων του Συνηγόρου του Πολίτη για την προώθηση της καλής διακυβέρνησης, την ενίσχυση της λογοδοσίας και την καταπολέμηση των φαινομένων κακοδιοίκησης στο δημόσιο τομέα, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τις αρχές της διαφάνειας και της νομιμότητας.

Επιτεύγματα:
  • Επέκταση της Προσβασιμότητας: Ίδρυση νέου γραφείου του Συνηγόρου του Πολίτη στη Θεσσαλονίκη, βελτιώνοντας την πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες του.
  • Ανάπτυξη Συνεργασιών με Τοπικές Αρχές: Ενίσχυση της συνεργασίας με περιφερειακές και τοπικές διοικητικές αρχές για την προώθηση της λογοδοσίας.
  • Εκπαιδευτικές και Ενημερωτικές Δράσεις: Διοργάνωση σεμιναρίων και εργαστηρίων για την ευαισθητοποίηση δημοσίων λειτουργών και πολιτών σε θέματα δικαιωμάτων και λογοδοσίας.
Αποτελέσματα:
  • 193 τοπικές επισκέψεις και εργασιακές συναντήσεις, ενισχύοντας την υποστήριξη πολιτών σε τοπικό επίπεδο.
  • Δημιουργία δικτύου συνεργασιών με τοπικές αρχές για καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και ενίσχυση της διαφάνειας.
  • Διοργάνωση 20 σεμιναρίων ευαισθητοποίησης που αύξησαν την κατανόηση των πολιτών και δημοσίων λειτουργών για θέματα λογοδοσίας.

Αυτά τα έργα, συνδυαστικά, στοχεύουν στην ενίσχυση της διαφάνειας, της ακεραιότητας και της αποτελεσματικότητας στη δημόσια διοίκηση, καθιστώντας τη διαδικασία των δημόσιων υπηρεσιών πιο προσιτή και δίκαιη για όλους τους πολίτες.